En akupunkturbehandling senker blodtrykk signifikant i inntil seks uker, viser en studie utført ved Susan Samueli Centre for Integrative Medicine. 66 pasienter med høyt blodtrykk deltok i studien. (Medical Acupuncture, 2015; 27:253)

Just walking 20 minutes a day at a brisk pace could be enough to prevent an early death, say researchers who reckon that inactivity is twice as deadly as obesity.

Gode nyheter om grønn te fortsetter å komme inn. Forskere har nå funnet stoffer i grønn te som dreper kreftceller i munnhulen, men lar de friske cellene være i fred.

Ingen vil bli eldre eller ha de kroniske plagene som aldring fører med seg. Og virkningen av et spesifikt kosttilskudd ser lovende ut i forhold til å stoppe opp mange av disse prosessene, sier forskere.

Det er ni risikofaktorer som står for utviklingen av mer enn 60 % av all Alzheimer. Og det er tre tilskudd og en drikk som du bør få i deg regelmessig for å hindre utviklingen.

Sitronjuice har en naturlig antiviral effekt på spredningen av norovirus, som er ekstremt smittsomt og som står bak plutselig og kraftig diarè, kvalme og oppkast, den typiske omgangssyken.

Mange som lider av urinsyregikt klager over at tomater forverrer plagene, selv om tomater ikke er listet opp som en forverrende faktor i vanlige legebøker.

Kirsebær (Prunus cerasus) kan redusere de sterke smertene ved urinsyregikt (podagra), viser en ny studie. Urinsyre, som gir smerte og betennelse når det krystaliseres, reduseres av kirsebær.

Majoriteten av sykehuspasienter bruker også alternative behandlingsmetoder ved siden av, viser en ny studie ved et kanadisk barnesykehus.

Te av kaprifoliumblomst har blitt brukt i Kina i flere århundrer for å bekjempe plagene ved influensa og nå har forskerne ved Nanjing Universitet klart å bevise at det virker.