DNA Helse er en test som er designet for å optimalisere din helse og velbehag, ved å granske dine gener. Du får råd om nødvendige livsstilsendringer, diett og matvalg, og eventuelle nødvendige behov for spesifikke kosttilskudd, basert på dine gener.

DNA Helse tester for genetiske variasjoner som har betydelig effekt på helsen og mottagelighet for kroniske sykdommer som benskjørhet, kreft, hjerte-karsykdommer, sykdom i sentralnervesystemet og diabetes, med mere.

DNA Helse hjelper deg å finne den optimale ernæring for en god helse, levetid og for begrensning av risiko for alvorlig sykdom.

DNA Helse tester for 36 gen-variasjoner som er involvert i de følgende biologiske prosesser som er forbundet med risiko for livsstilssykdommer:
- Kolesterolmetabolisme og respons på kolesterolsenkende medisiner kontra kostholdsforandringer.
- Hjerte- og karsykdommer.
- Metylering og fare for kreft.
- Betennelser og oksidativt stress
- Avgiftning
- Insulinfølsomhet og fare for diabetes.
- Reaksjoner på matvarer, som bl.a. følsomhet for laktose, forholdet salt og blodtrykk, koffein.
- Knokkelvev og fare for benskjørhet